Shop Mobile More Submit  Join Login
PPG-E Manga - pg0117-18 by emotwo PPG-E Manga - pg0117-18 by emotwo
End of Chapter 1.

Next page (omake): [link]

------------------

Came back to Bergen last night so I decided to wrap up the last page.

Thus ends the first chapter. I hope people enjoyed my take on a PPG-manga. Basicly, what triggered this project in the first place was: "Wow, PPGZ really Sucked! I could think up a better premise with my hands behind my back!"

Not exactly a statement that made sense, but three weeks later I had (involuntarily, mind you) thought up 3 different plot-ideas and this is the one I liked the best. Note that I originally didn't intend to do something like this, but appearantly I had been a little TOO hopeful anticipating the debut of PPGZ, cuz I just COULDN'T quit plotting this thing no matter how hard I tried not to afterwards.

A few months later the idea had taken a life of it's own inside my head and I started to work on art and designs before finally starting to draw this comic.

Took me a frickin' year just to make one chapter, but considering my health nowadays it's kinda understandable.

My health is also a main issue concerning if and/or when I'll continue this. I got plot enough, so THAT's not a problem at least.

---------------------

Feedback about this chapter as a whole would be appreciated.
Add a Comment:
 
:iconmoonlitinuyasha1985:
moonlitinuyasha1985 Featured By Owner Dec 20, 2009
This is really good!:clap:
Reply
:iconlauramma:
lauramma Featured By Owner Jul 29, 2009  Student Digital Artist
nice :D
Reply
:iconemsoble:
Emsoble Featured By Owner Oct 25, 2008  Student Digital Artist
wow, merka ikke at du var norsk før det sto Bergen xD

Liker hvordan du viser de tre forskjellige personelighetene i jentene ^^
Reply
:icongamefanppg:
gamefanPPG Featured By Owner Oct 17, 2008  Hobbyist
I like it, XD

but wonder why this silence between the girls, maybe I didnt get well the story, but thought they didnt see each other for years <.<

anyways, must exist a reason, wanna see more x3
Reply
:iconsugar-xoxo:
sUgaR-xoxo Featured By Owner Oct 4, 2008
waiiiitttt... u live in bergen???? seriously??? lol, thats where i used to live^^
Reply
:iconsasorisgf:
sasorisgf Featured By Owner Oct 2, 2008
lol "Now, how much wood could a wood chuck could chuck if a wood chuck could chuck wood" lol is that what it says funny lol u a great drawer
Reply
:iconemotwo:
emotwo Featured By Owner Oct 3, 2008  Hobbyist Traditional Artist
lol! That's right. You actually managed to read that?! XD

Hope you enjoy the comic. New pages very soon.
Reply
:iconlocket-cha:
Locket-cha Featured By Owner May 1, 2008
please continue!!!!! I love this!It would also look awesome colored! I also love how you draw!
Reply
:iconkunnai:
Kunnai Featured By Owner Apr 29, 2008
Miss Keen! XD She's so peppy.
Reply
:iconmaniackiller013:
maniackiller013 Featured By Owner Apr 24, 2008
its good man ^^.
Reply
:iconsugerbubbles:
SugerBubbles Featured By Owner Apr 23, 2008   Photographer
Yay they finally meet!! I love the part where the teacher says "if she complains about 'elbow-space' just ignore her" LOL!!! that's to funny! XD
Can't wait for chapter 2!!
Reply
:iconemotwo:
emotwo Featured By Owner Apr 24, 2008  Hobbyist Traditional Artist
Well there's no coincidence after all that the two desk on Buttercup's sides happened to be aveilable. She can be scary you know.

Luckily, the teacher is either immune or blisfully unaware. Even 'I' am not sure which. =d

And yes, they finally met. Grumpy that nothing happened? ^.^
Reply
:iconsugerbubbles:
SugerBubbles Featured By Owner Apr 25, 2008   Photographer
Lol, yup I know^^
Nope, I like the meeting :D Though I'm kinda guessing that they lot their memories or something like that... still not sure what happened to them but I'm excited to find out^^
Reply
:iconemotwo:
emotwo Featured By Owner Apr 25, 2008  Hobbyist Traditional Artist
Hehe, nice to know.
And yes, they've appearantly lost their memories, their powers, and so on.
Worst part is, I even have a good reasoning of how that hangs together.

Since the point where it's discussed (probably chapter 5 or 6) is no where in sight, I'll throw you a bone:
Say, hypoteticaly, that they had all the Chem-X in them violently drained.
Given the fact that the girls were litterally born with it, how bad do you think that would've screwed up the chemical balances in their bodies and importantly, their brains. Toss in some added trauma, and I assume you've got ourself an theory.
Reply
:iconsugerbubbles:
SugerBubbles Featured By Owner Apr 25, 2008   Photographer
Chapter 5/6 is still sooo far away... but I can wait since it sounds like it's gonna be really good^^
Yup, I have a couple of theories now. But just one question are any of the Powerpuff's enemies in this like Mojo, RRBs, Him... or are there other villians from something else?
Reply
:iconemotwo:
emotwo Featured By Owner Apr 25, 2008  Hobbyist Traditional Artist
Hehe, happy to hear. Those theories would probably be interesting. =P

About the enemies; there may be a few new faces like "Lady Death", the "Terrortwins", "Galactine", and "Bedlam", names all pending (plus a titsy-witsy chance of "Her" if i were to get permission), but the main concern will be the original villians. =d
Mojo is slated for chap3.
Reply
:iconsugerbubbles:
SugerBubbles Featured By Owner Apr 25, 2008   Photographer
That's cool... can't wait to see how you draw Mojo^^
Reply
:iconemotwo:
emotwo Featured By Owner Apr 26, 2008  Hobbyist Traditional Artist
There's a sketch of him already in my gallery.
Reply
(1 Reply)
:iconbritishmangaboy:
britishmangaboy Featured By Owner Apr 22, 2008  Student Artist
your great as always. Thanks
Reply
:iconpinkdarkrose:
pinkdarkrose Featured By Owner Apr 21, 2008
Oh the, pure joy on Buttercup's face.
Reply
:iconemotwo:
emotwo Featured By Owner Apr 21, 2008  Hobbyist Traditional Artist
Indeed. It's almost as if she doesn't even recognice them. *extreme sarcasm*
Reply
:iconbattosai16:
Battosai16 Featured By Owner Apr 21, 2008  Student General Artist
Sweet! New pages! Great work man, can't wait for Ch.2.
Reply
:iconvero-chan:
Vero-chan Featured By Owner Apr 21, 2008  Student Digital Artist
I love your take on the PPG girls. Buttercups reaction to the others is hilarious by the way. I hope you can manage to keep them up despite your health. I'll be rooting for you cause I sure as hell am a fan.
I always keep an eye out for the next installment when I'm checking Dev. Keep it up!
Reply
:iconemotwo:
emotwo Featured By Owner Apr 21, 2008  Hobbyist Traditional Artist
Heh, I figure people would expect some big revelation or something when the girls finally come face to face, but then: nothing. Even the narrator is at loss for words. =p
Reply
:iconpioneer1985:
Pioneer1985 Featured By Owner Apr 21, 2008
joda det funka hmmm bære lag meire av det !!! eg vil vette meire !! rock on !!!


hilsen Krister
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
April 21, 2008
Image Size
287 KB
Resolution
1561×1074
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
8,298 (2 today)
Favourites
78 (who?)
Comments
26
Downloads
99
×